مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ، کمک شایانی به رفع تورم و کبودی های ناشی از عمل پلک کرده و سبب کاهش دوره نقاهت جراحی پلک خواهد شد ؛ به همین علت در این مقاله به بیان مهم ترین نکات پس از جراحی پلک خواهیم پرداخت.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • بیماران پس از جراحی زیبایی پلک ، باید در مصرف به موقع و مرتب دارو و پمادهای تجویزی توسط پزشک بسیار دقت کنند ؛ چرا که مصرف آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • پس از اتمام جراحی بلفاروپلاستی ، هیچ گونه پانسمانی بر روی چشم ها قرار نمی گیرد تنها بیماران باید بر روی نواحی برش ایجاد شده از پماد استفاده کنند.
  • احساس درد خفیف بعد از جراحی پلک ، مسئله ای عادی می باشد و بیماران جهت کنترل آن می توانند با دریافت اجازه از پزشک از مسکن استفاده کنند.
  • بیماران باید تا 2 الی 3 روز بعد از جراحی زیبایی پلک ، از انجام برخی از فعالیت ها هم چون تماشا کردن تلویزیون ، مطالعه ، کار با تلفن همراه و غیره که سبب وارد شدن فشار به چشم ها می شود پرهیز کنند.
  • استفاده از عینک پس از جراحی زیبایی پلک منعی ندارد اما بیماران باید تا مدتی از لنزهای تماسی استفاده نکنند.

مصرف سیگار و الکل بعد از جراحی پلک

مصرف سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل بعد از جراحی پلک سبب افزایش تورم ناشی از عمل زیبایی پلک می شود ، به همین علت بیماران باید حداقل به مدت 2 هفته بعد از جراحی پلک از مصرف این موارد خودداری کنند.

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک :

  1. بروز تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی پلک ، در بیماران مسئله ای عادی و طبیعی بوده که با رعایت مراقبت های مورد نیاز سریعا برطرف می شود.
  2. استفاده از کمپرس یخ به مدت 72 ساعت پس از جراحی زیبایی پلک ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی های ناشی از عمل پلک دارد.
  3. قرار گرفتن سر در مکانی بالاتر از بدن در حین خواب و استراحت نیز سبب کاهش تورم و کبودی های ناشی از جراحی زیبایی پلک می شود ، بیماران جهت انجام این امر می توانند دو بالش در زیر سر خود قرار دهند.
  4. مصرف نمک و ادویه سبب افزایش تورم ناشی از جراحی پلک می شود ، به همین علت بهتر است بیماران تا مدتی این موارد را از رژیم غذایی خود کاهش داده یا حذف کنند.

دوره نقاهت جراحی پلک

دوران نقاهت جراحی زیبایی پلک ، بسیار کوتاه بوده و بیماران پس از گذشت 7 الی 10 روز از انجام آن می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

پاسخ

دو × چهار =

Call Now Buttonتماس با دکتر